Thursday 23 October 2008

Widgets

dan semangat pun berguguran....huhuhu

salam....

sekarang ni dah masuk musim luruh, atau gugur, atau dalam bahse omputihnya... autumn in my heart (memandai jek ko menambah ek!!!)... daun2 berguguran, menjadikan pokok2 yang ada berada dalam keadaan togei... sian kat pokok tu... dah tak lawa sebab takde daun2 yang bisa melindunginya daripada angin yang ibarat sepak2 bahasa.... apalah yang aku merepek ni kan...

sebagaimana gugurnya daun2 yang telah kering itu, maka begitu jugalah gugurnya semangat aku satu persatu untuk meneruskan perjuangan ku kat sini. rasa macam dah malas sangat nak pk pasal tajuk apa, bidang apa, method apa, LR apa nak kene masuk, kaedah apa yang perlu ada, apa yang perlu aku tulis, attribut apa yang perlu aku masukkan dalam rangka kerja aku... dulu, semangat ke'main, dok pk framework cam ni lah, camtulah... la ni, rasa macam apa yang aku buat semuanya tak kene... erm... entahlah... bila kala lah aku nak semangat balik aku pun tak tau.

minggu lepas masa jumpa ngan Dr Tillal,

"i give you 2 weeks and want to see your LR. make sure you finish it."
"finish?????????" terbeliak mata aku sambil hampir2 menjerit kat dia. yelah, dia suh aku siapkan LR dalam masa 2 menggus. senyum kambing plak dia bila aku terkejut tanya kene siapkan LR tu. adussssss.... camana ni ek... dah masuk seminggu ni, tapi satu page pun aku masih tak dapat nulis lagi. erm... salah diri sendiri kan... sapa suh tak buat awal2... rasa macam nak bunuh diri jek kala ni... org lain masalah kat sv, aku plak masalah ciptaan sendiri... aku taktaulah kenapa aku tak kuat semangat cam org lain ek... maybe sebab aku ni lembik sikit kot bila berhadapan ngan cabaran... huh!!! tahlah... bila pk2 balik, teringat aku pada mimpi yang aku alami sebelum masuk ke sini... masa tu, selalu doa sebelum tdo, dapatlah aku idea nak buat proposal... sampai nak tdo pun, terpk2 nak buat proposal satu page tuk hantar kat memana sv. ada satu malam tu, aku mimpi... aku naik kete, pastu tiba satu jalan tu, naik bukit tinggi giler... sampaikan aku tak nampak penghujungnya... aku pun teruskan perjalanan tu... sesambil bawak kete tu, banyak lubang2 yang menhalang perjalanan aku tu. aku pun sambil bawak kete aku kuar dari kete, p tampal ngan batu or papan yang aku jumpa tepi jalan(mimpilah katakan, so memacam kerja lah kita boleh buat dalam satu masa kan???),.... aku pun teruskan perjalanan sesambil menampal mana2 jalan2 yang rosak... yang peliknya, aku tak nampak langsung penghujung nya... kemudian, bila dah lama berjalan, barulah aku sampai kepuncak yang sebelum ni aku tak nampak pepe... bila dah sampai puncak tu, aku pandang bawah, sebab aku nak kene turun balik... tapi, takleh. sebab jalan tu tak siap lagi... hanya rangka tetulang jalan tu jek yang ada. so, aku pun duduk jelah termenung kat situ. pk camana nak turun. takut nak redah jek, sebab jalan nya berlubang2. dahlah tinggi.. tak nampak plak penghujung jalan tu... tak lama lepas tu, terbangun. berpeluh2 aku bangun tdo tu... terkejut.... huh!!! apakah makna semua ini???? kalau ikut tapsiran aku... huh!!!! takutlah nak wat tapsiran... baik ikut tapsiran member aku jek, ala, mimpi tu mainan tidor. dun tek it seriyes.... huhuhu

sampai cni, mimpi pasal aku kene buang dari brunel plak... huh!!! hat tu lagi menakutkan.

baru2 ni, ada yang gtau ngan aku... memana student yang performance appraisal nya kurang daripada skor 3, maka akan dipanggil balik. mujurlah masa Dr Tillal nilai aku tu, semuanya above 3. kecuali english. hah!!! bagus pun bagi aku kurang 3. supaya aku insap sikit(insap???? huh!!!! mohonglah jep!!!!). ni, bulan 1 nanti aku nak kene bagi lagi performance appraisal tu kat Dr Tillal. tah apa plak kali ni dia tulis. yelah... anak murid yang sungggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggguuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhhhhh malas nak buat keje... bayangkan lah betapa malasnya aku bila aku panjangkan mahraj perkataan sungguh tu...

dua tiga menjak ni, aku kembali melayan blues... banyak perkara2 silam yang muncul dalam mimpi aku... termasuklah sekolah aku, rumah lama setinggan ku, kawan2 waktu kecik, semuanya keluar dalam mimpi aku... pastu, bangun pepagi mulalah sedih n tak bermaya... pastu mulalah malas nak p opis... pk kan mimpi yang melanda dalam tidurku... sampai satu tahap tu, aku rasa takut untuk tidur... sebab mimpi yang memacam... mimpi kene cekiklah, mimpi jumpa 4 mayat lah, mimpi aku meninggal sekejap pastu idup balik lah... huh!!!! apakah makna semua mimpi itu????

aku nak makan nasiklah... lapo... nanti kalau aku ada modal nak bercerita, aku cerita. la ni masih dalam mood melayan blues... umpama daun yang berguguran, maka itulah semangat ku ketika dan saat ini. pelik gak, sulu summer, takde plak semangat macam summer jugak... panas jek memanjang... kengkadang jek macam summer semangat aku... kejap jek panas... erm... rasanya, cuaca ni, memainkan peranan yang pentinglah dalam kehidupan seseorang (alah, ko sorg je yang kata macam tu... org lain ok jek tak dipengaruhi oleh coca!!! alasan org malas, macam tulah, asik salahkan benda lain jek... huh!!! teruk btol!!!!)... sebab kalau ari yang panas, aku msti bersemangat dan banyak idea untuk menulis... tapi bila ari mendung serta ujan, maka aku akan terus belingkor dalam selimut yang tebal... best oooo sambung tdo lagi2 bila aku mimpi iman berlari2 sambil berkejaran ditepi pantai yang indah!!!!!!

eh lupa... semalam aku cuba lagi cekodok nestum tu... kali ni, jadi tu mmglah jadi... tapi terasa masin plak... huh!!!! 'pakar' sungguh aku memasak kan... kali ni, macam biasa, aku goreng ayam perisa kunyit... telan jelah kan... nak wat camana... huhuhu

jemput makan.....

No comments: