Wednesday 17 December 2008

Widgets

can someone help this 'bengong' english student???

salam... catatan kedua dalam satu hari...

malam semalam aku bukak email brunel... terkejut lak bila dapat email dari seseorg... orang arab rasanya... emailnya berbunyi begini.... eh silap... bertulis begini....

---------------------------------------------
"Dear Jafri

I hope your doing well.

Dr. Tillal asked me to contact you regarding getting information on integration between health and social care. Please can you provide me with your time for our meeting during this week. Many thanks in advance.

Best Regards

Kamal"
--------------------------------------------

apa yang memusykilkan aku ialah tentang ayat dia ni... dia ni NAK MINTAK tolong aku ke, atau NAK tolong aku????? biasalah aku ni kan... terlalu terer dalam mentapsirkan ayat org sampai salah tapsir... n satu lagi, terlalu terer english, sampai org cakap lain, aku paham lain... org tulis lain, aku jawab lain... erm... ni hipotesis aku berserta hujah2 yang munasabah dan munasarawak...

hipotesis 0; nak tolong aku
logik... sebabnya... dia doktor... pulak tu, Research Assistant kat Editorial Review Board Member for International Journal of Electronic Government Research (IJEGR). tapi yang menjadi tak logiknya, kenapa plak Dr Tillal suh dia plak kontek aku? sedangkan dia yang nak tolong aku... sepatutnya, Dr Tillal suh aku kontek dia macam yang Dr Tillal suh aku kontek sorg student phd yang mula2 buat hampir sama ngan tajuk aku... erm.... betul gak kan?????
implikasi kalau hipotesis aku ni benar.... alhamdulillah..... syukur sgt2.... sebab dah ada org nak terangkan jalan aku yang masih gulap gulita tanpa cahaya walau setitik cuma... huhuhu

hipotesis 1; nak mintak tolong dari aku
logik jugak... sebabnya... dia yang kontek aku first... maybe dia jumpa Dr Tillal, n tnya sapa yang wat research pasal integration health and social care... lepas tu, kenapa pulak dia sebut many thanks in advance??? maknenye, mmg dia nak info dari akulah tu kan???? maka Dr Tillal pun bagi nama aku... maka dia pun kontek aku... yang tak logiknya, TAKKANLAH dia seorang Dr nak mintak tolong aku yang masih dalam kegelapan ni.... huhuhu... gilo ko apo????
implikasi kalau aku tolak HO- waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa............ alamatnya, makin tertekanlah aku sebab dia nak banyak info tentang integration ni. aku pun masih terkapai2 lagi... nak tenggelam dah ni..manalah aku tau banyak pasal benda2 ni.... na'uzubillah... jgnlah aku tolak H0... huhuhuhu...

aku reply email dia, aku cuma gtau yang aku takde kat brunel. ngah ada kat negara uzbeskistan... menyetelkan apa2 yang patut... tapi kan, sebelum aku antar email tu, puaslah dok pikiaq apalah yang dia maksudkan... H0 or H1... last2, tanpa ujikaji serta aras keyakinan yang sepatutnya aku jalankan, maka aku pun reply kat dia, aku takde, n mekaseh bebanyak sebab nak tolong aku... pastu kan, terus dia menyepi... eh!!!! tah2 mmg dia yang nak mintak tolong aku???? aiyaaaaaakkkkkkkk!!!!!! memalukan kampeni jek... alah, lantaklah....

nilah aku... selalu sgt salah paham... tulah, sapa suh tak blajaq pandai2 english... huh!!! padan muka aku...

tuanpunyablog: mesti org akan kata aku ni "Ya Allah, bengongnya english dia... camanalah leh dapat p UK... mesti IELTS terbang ni.... " hei... dun see me with one eyes ok... alah, lantaklah org nak kata apa ngan aku... setiap manusia ada kelebihan and kekurangan memasing... so, samalah aku ni... kelemahan aku english... tapi kelebihan aku... erm... kelebihan aku... apa ek??? alamak, takdelah... takpelah, nak cakap pepe pasal aku, cakaplah... macam biasa, jawapan aku... "ADA AKU KISAH SEMUA ITU????????"

No comments: