Friday 16 January 2009

Widgets

kisah pertama dirumah sewa...

salam....

aku kat opis hari ni... sampai awal, kol 9 pagi... tapi disebabkan punyalah 'excited' nak antar email kat Dr Muhammad kamal yang aku citerkan dalam blog yang lepas, terpaksalah aku cari bahan2 yang dia nak.... silap tapsir plak, rupanya bukan dia nbak tolong aku, tapi dia nak mintak tolong ngan aku... jumpa ngan aku kemarin, sian kat dia... dia tanya lain, aku jawab lain. contohnya macam ni...

"arini plan nak g mana?" simple je kan soalan... tapi aku jawab....
"saya keluar rumah kol 8 pagi, lepas tu amik bus U4, pastu terpaksa jalan sikit sebab bus takmo benti, pastu, bila bus sampai, saya pun naik bus...."

tak menjawab soalan kan???? tulah, sapa suh tanya ngan itik bengong ni.... huhuhuhu..

last2, aku yang banyak tanya ngan dia psl nak cari spesifik gap ni... sib baik dia bagitau... pastu aku pun janji ngan dia nak bagi materials yang aku dah ada... cakap nak bagi esok, tapi sebab aku demam, maka tak jadi aku antar ngan dia. mesti dia ingat aku lupa nak antar, atau sengaja taknak bagi dia... so rini, pepagi buta sebelum lalat bangun (ade ke lalat kat cni?????) aku dah kuar g skul, sampai, terus on external hard disk aku, terus pilih artikel2 yang ok, terus antar kat dia... senang kan keje dia... tapi takpe, prinsip nak tolong org ni, janji IKHLAS... nanti, insyaAllah akan dibalas Allah juga dengan memudahkan urusan kita kan?????

semalam aku nak ceriat pasal pengalaman pertama masuk umah... tapi disebabkan internetnya sekejap ok, sekejap bengong, maka tak jadi aku nak posting semalam (macamlah syok sgt kisah aku ni... huhuhuhu)

ari ahad lepas pindah tu, aku plan nak kuar sekeluarga... saja, nak bawak jenjalan zah ngan iman... ialah, biasanya aku bawak org lain, la ni, kenelah bawak isteri ngan anak sendiri kan.. sapa lagi nak tunjuk kalau bukan aku... masa nak kuar rumah tu, trylah kunci kat bahagian bawah tu, tup2 takleh kunci plak... so, aku cakap ngan zah, tawakkal jelah, umah takat kunci yang bahagian atas tu jek (tak safe sgt, sebab senang tu dibuka, umpil jek)....

lepas balik dari soping2 tu, masuk umah. pas solat semua, aku sesaja try kunci pintu tu dari dalam umah... uiks... boleh pulak kunci ni... tadi takleh, bengong btol.... pastu bila aku nak bukak balik, huh!!!! TAKLEH BUKAK!!!!! punyalah try pelbagai cara, buh minyak, ayaq, baca doa memacam pun takleh jugak.. stuck semacam kuncinya... nak pakse2 kan patah koncinya, lagi aku parah... setiap jam aku cuba bukak, takmo jugak... huh!!! terkurung dirumah sendiri nampaknya aku... huhuhu

tanya ngan abang khir, mintak pndapat dia kalau aku kol agent tu memalam buta (taklah malam pun, kol 6 ptg, tapi kira dah masuk isyak, kira dah malam butalah kan????) agak2 dia ngamuk tak? pastu abang khir kata.... cool... esok try kol tanya camana... ekceli... masa terperangkap nikan... aku... taklah gabra sgt... you know why (terer pulak aku cakap omputeh ni)???? because, esok aku kene jumpa ngan Dr Tillal, so, kalau pintu tak leh bukak, at least aku ada alasan yang cukup munasarawak yang bisa dipercayai.... huh!!!! lihat betapa liciknya aku nak ngelat punya pasal....

esoknya, bagun pepagi aku cuba lagi bukak. pastu, pas sarapan aku cuba lagi... pastu kol 9 lebih aku cuba lagi... takleh gak... walaupun cuak (syukur sebenarnya sebab ada alasan takleh jumpa pakwe) aku tetap tenang... kol 10 baru aku kol agent tu... msg aku dia tak reply, so nak taknak terpaksalah aku jadi itik n dia jadi ayam sekali lagi... part yang paling aku tak suka ialah bercakap ngan agent ni, dahlah cakapnya laju... maka aku pun meng'create'kan bahasa inggeris aku yang canggih ini... disebabkan aku tak sediakan skrip, maka aku nak cerita kunci yang bahagian bawah tu punyalah susah... sampaikan, malaylish jadinya... dia tanya ngan aku,

"which key you cannot open it?" maka ngan kompiden dan yakin malaysia boleh... aku jawab...
"the down one (yang bahagian bawah)". terer kan english aku???
"oooo... the bottom one"...
"ya ya ya... the bottom one"... wat malu kampeni jek... huuhuhu

lepas kol dia tu, aku cuba masuk internet... alhamdulillah, bolehlah pulak masuk... so, aku terus antar email kat pakwe kata aku terkurung di dalam umah sendiri. sib baik dia kata, ok, no problem. contact me when you can... siap wish good luck lagi ngan aku...

kol 11 lebih, baru agent tu sampai bukak kan pintu guna kunci pendua dia... pastu aku suh try kunci yang ada kat aku... huh!!!! sahih!!!! mmg takleh... so, aku tak malu n aku tak salah.... bukan pe, sat g depa kata aku ni menipu plak... huh!!!! setel satu masalah...

nak citer tu jek... cam banyak jek aku nak citer kan...

tuanpunyablog: aiyak... kayap dah aku ni... hehari dok cek bank hsbc ni, bilalah elaun nak masuk... lambat btol...

No comments: