Wednesday 18 February 2009

Widgets

pagi yang gelap.... kini sudah terang...(meet uncle hussien)

salam buat semua...

apa nak ceita ye? erm... takut plak nak cerita lebih2, nanti orang kata aku show off plak.. tapi, kalau tak cerita, alamatlah berkuburlah blog aku yang ntah apa2 ni... nway, bak kata kengkawan aku, manusia ni manalah sama... ada yang suka a, ada yang tak suka a... ada yang suka b, ada jugak yang tak suka b... kalau sama maka, tak berserilah dunia ni... dan tak kawinlah orang yang rasa dirinya tak cantik kan... nway, apa aku kesah ngan semua itu (walaupun sesekali aku akan kesah ngan kata2 orang... kengkadang menusuk kalbu sungguh kata2nya.. macam kenduri kawin, buat besar2 kata kita menunjuk, buat kecik2 kata kita kedekut, buat senyap2 kata kita kawin paksa... buat jamuan kita jemput taknak datang, tak jemput kata kita lupa kat diorang, buat itu dikata, buat ini dikata orang... sudahnya, kita sendiri yang merana... huhuhuh.), sebab kalau nak ikutkan cakap orang, sampai kiamat pun kita takkan hidup senang... manusia ada kalanya tak suka melihat orang lain lebih darinya... suka sangat bersaing dalam hidup... tah apa yang dorg kejarkan, aku sendiri tak dapat nak figure out... ala, nama pun manusia kan... kalau tak, tak berserilah hidup ini... ala, lantaklah nak kata pe pun... janji aku menulis untuk kepuasan diri, dan juga untuk melegakan keresahan dihati.... juga untuk berkongsi kegembiraan... orang kata, kalau kita sedang sedih, cuba tengok or baca cerita2 yang boleh meng 'ketawa' kan kita... kalau kita ngah gumbira pulak, jangan terlalau suka... kelak akan membawa duka... sapa yang cakap???? tah... aku sendiri tak tau... huhuhu

kemarin aku baru jek mendapat 4 kaki yang boleh golek2... alhamdulillah, Allah permudahkan urusan aku untuk cari 4 kaki bergolek tu... panjang lah sikit langkah aku... blehla bawak zah ngan iman jenjalan (bawak jenjalan depan umah jelah... sebab aku bukan hapal ngan reti jenjalan kat sini) keluar daripada umah... dah burink agaknya sebab tak jarang sekali keluar dari umah... takat hari sabtu ngan ahad jelah.... nak suh tgk tv, bukannya iman minat... tak memberi kesan langsung... rugi jek aku tempah sky (ala2 macam astro)... tapi, takpelah... anak taknak tgk, biar bapaknya yang tengok... huhuhu....

sambung balik cerita 4 kaki boleh golek2 tu... aku beli ngan abang saufi, dia pun katanya nak beli yang lebih besar, senang nak bawak org jenjalan... sesambil buat bisnes, ala2 macam pemandu pelancong, lagi2 kalau ada org malaysia nak mai... wah... bagus jugak idea nya... takpelah, rejeki dia kan... kete aku amik ngan rega £670... tgk2 ketenya, kagum jugak... walaupun dah sepuluh tahun, tapi still nampak cam baru... semuanya otomatik... bertuah sungguh aku ek... walaupun tak secanggih kete abang ithnin, tapi janji leh golek, bolehlah... cumanya sekarang ni, aku terpaksa bergantung pada zah untuk jadi pemandu... sebabnya, lesen aku mana leh guna... dah setahun kat sini... untuk tahun ni, bio zah yang jadi drebar... untuk tahun depan, takpe... tu pk masa tahun depan... lambat lagi pun... manalah tau kot2 aku dah pulang ke malaysia tahun depan (sebab apa pulang???? tah... aku cakap kan maybe....)

bila tengok kete tu, rasa macam nak beli jek bawak balik malaysia... cantik lah plak... tapi, tunggulah aku kaya dulu (bila ek? erm... tahlah, dahlah gaji kat malaysia abis bayar kete ngan umah... huhuhu)... meybe bila aku buat bisnes kepek kat sini ke nanti kan...

plan nak bayar dua kali kat abang saui, tapi disebabkan aku dapat duit terpijak (mula2 jek, pastu, baru tersedar, tu duit aku sebenarnya, elaun untuk bulan 3 ngn 4) dengan tetiba, aku bayar abislah... senang, takde utang ngan sesapa... takutlah kan, kalaulah ditakdirkan umur aku pendek, tergantunglah roh aku antara langit ngan bumi sebab utang tak abis lagi... huh!!!! na'uzubillah... so, terkene dah masuk elaun tu, aku bayar jelah abis... duit tinggal sikit, lagi senang aku nak bajet, takdelah aku beli memacam... aku giler sikit... nampak cantik, lawa, berkenan kat hati, beli terus.. tengok macam minggu lepas, disebabkan aku berkenan betol ngan handset N95 (tapi tetap masih memakai 6600, hs dari tahun 2005, sayang oooo nak buang, reta pertama beli ngan cash n duit sendiri n bukan sekenhen), aku amik jek... walaupun sekenhen, tapi amik jugaklah... sebab dah minat kan... pastu, disebabkan argos wat potongan 50% kat kamera sony (bukan kamera pusing2), aku pun beli jugak... la ni nak beli lagi satu, nak bagi kat adik aku... pk2, kalau aku buat bsines kat malaysia ni, jual kamera, mesti kaya kan.. sementelah, duit RM sekarang ni dah naik berbanding pound (huh, cam pemberita plak).... beli banyak2, pastu jual kat malaysia... manalah nak dapat kamera 7.5 mp dengan rega RM250, kecuali sekenhen punya kamera kan????.... tapi... disebabkan aku rasa, macam dah kesengkekan masa minggu lepaih, maka tak jadi dulu beli kamera tu... tapi la ni, aku dah kaya balik.. so bolehlah beli kan... huhuhuhu.... sib baiklah banker aku ramai kat sini... mekaseh kepada penyimpan2 duit ku... sib baik korang ada, kalau tak, alamat dalam masa sebulan, abis elaun aku... huhuhu

pe lagi nak cerita???? o.... aku masih tak buat lagi paper untuk simposium BBS tuk tahun ni... dahlah minggu depan dah nak kene submit full paper... erm... bayangkan, nak tulis apa, bila patah perkataan hanya 2000 sahaja termasuk abstrak ngan references, kemudian slaid hanya tiga muka jek... ceh... kalau tahun lepas, aku pk nak tulis apa sebab aku mmg takde apa2 lagi, la ni, aku pk, nak masukkan apa sebab aku terlalu banyak info nak kene masuk... pulak tu kene tahun ni 1st presenter, hari pertama... tapi aku suka camni... daripada tahun lepas, dapat last sekali, hari terkahir... cuma yang tak bestnya tahun lepas, sebab ramai melihat kegagapan aku untuk bercakap... tahun ni tak best, sebab.... erm... lupa plak... blom berlaku lagi.. so takleh nak cerita...

oklah... itu sahaja laporan untuk hari ini... nak sambung keje aku yang terbengkalai tu... (KERJA KEEEEEEEEERRRRRRR???????)

tuanpunyablog: gambar kete? huh... nantilah aku tepek kalau aku rajin... la ni malas btol nak mendownload mahupun menguplod gambar... huhuhuh

2 comments:

Nor@79 said...

jep, pagi yg gelap tuh lagu kumpulan HUJAN lah...amboi2..dah ada keta syiok2..otomatik lak tuh...keta abg ithnin tuh canggih beno ker?..tak der maknernya..poket dah tak canggih mana ponggg.....cam na...

Anonymous said...

hujan ek??? aiyaaa.... silap kumpulan lah... maklumlah, lama dah tak dgr radio malaysia.. tenet masih bengong lagik... huhuhu