Friday 13 March 2009

Widgets

erm...

salam....

tinggal beberapa hari jek lagi nak simposium phd kat skul aku ni... rasa bermacam2 perasaan dah ni... takut pun ada, risau pun ada, suka pun ada, tak kisah pun ada, memacam lah... erm... taktaulah nak kata camana...

tahun lepas, dia buat takdelah seawal macam ni... dia buat akhir bulan mei, tapi tahun ni, dia buat awal plak... taktaulah kenapa... tapi, bila pk2 balik, rasa macam bagus plak dia buat cepat... trakyah nak pk pepe n lepas ni, leh jenjalan (ahaks!!! yolah tu, tgh2 miskin ni, takat jalan p padang permainan bolehlah...huhuhuhu)... cumanya, aku taktau nak g mana... maklum sajalah, aku ni buta jalan... org kata, belilah tomtom(bak), senang nak berjalan... tapi aku kata, tak best plak kalau jenjalan satu pemili jek... kalau reramai, syok gak... at least, leh jugak share makanan (pk makan je aku ni....).

bali pada cerita simposium ni... masa antar full paper tu, banyak yang tergantung... mana taknya... jumlah maksimum termasuk tajuk, abstrak dan rujukan hanya 2000 patah perkataan jek. apa yang aku nak masukkan... masukkan masalah, objektip, aim, intro dah abis seribu patah... tapi nak komprehensip... aiyak... payah btol... last, aku main copy n paste jek apa yang aku dah buat setakat ni... jadilah cita yang takde awal, takde akhir... pulak tu, disebabkan aku rasa aku ni paling terer dalam english, langsung takmo antar kat language centre tuk cek BI aku yang power renger hutan n power root ni... nak wat camana... aku kan wat keje last2 minute... sebab tu lambat antar... pulak tu, tetiba seken superbaizor aku kata nak tgk isi paper tuk simposium tu... tetiba plak tu... so, antar jelah kat dia... n dia bebtulkan sesikit, bagi komen... pastu, tanpa pk panjang, n malas dah nak pk, aku terus jek antar... lantaklah labu... malas nak pk...

sekarang ni, apa yang bermain kat kotak pikiran aku ni, macam kene ubah tajuk jek lagi... kalau dulu nak spesifikkan pasal infomesen sistem, tapi lani, macam aku nak buat general jek... maksud aku, just buat integration yang general, tanpa merujuk memana area... pastu kalau org tanya dah berapa lama aku kat sni, aku cakaplah setahun... pastu kalau kene bambu sebab kenapa lembab sgt, aku cakaplah sebab aku mmg lembab... nak wat camana... manusia lelain sipatnya, kalau ada org laju, tu kelebihan dia... kelebihan aku lembab dan berhati2... supaya tak tersalah langkah (baik punya coverrrrrrrrrrrr nampak....) mesti dorg terdiam kalau aku matikan hujah dorg terus... aiseh... apalah aku merepek ni...

minggu ni ada org ajak aku p wales... syoknya berjalan... tapi dengan kete tak sebis lagi, ngan elaun yang kain kering (tinggal kontang je blom) dan juga dengan pakwe nak jumpa ari senin ni... rasanya, terpaksalah aku menolak ajakan dorg... banyak benda yang aku kene pkirkan...

kengkadang tu, bila time takde duit ni (miskin kata org2 lama), rasa macam nak cepat jek masa berlalu, supaya duit cepat masuk... tapi, bila pk kalaulah cepat masa berlalu, maka banyak benda plak yang menakutkan aku... bila masa cepat berlalu, aku kene laju jugak mencari idea2 apa yang aku nak buat sebenarnya tuk phd ni... sampai ke saat ni, aku masih memikirkan, apa nak jadi ngan aku punya phd ni... tah sempat tah tak... tah abis, tah tak... erm... tahlah...

arghhhhhh!!!!! tensen nya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tuanpunyablog: jiwa kacau!!!!

No comments: