Sunday 8 March 2009

Widgets

kempunan petai...huhuhu

salam...

disebabkan aku lama dah tak bandar china yang terletak di leicester sq di bandar london, maka aku membawa zah sekali lagi ke sana... rancangan tiba2, sebab mulanya, aku malas btol nak keluar... penatlah katakan... yelah, sepanajng minggu aku berada di skul, berangan dan kununnya membuat keje2 sekolah... tapi... rasanya, aku brcoti lama sungguh... g skul, sekadar melengkap diari harian... sekurang2nya, kalau aku kesekolah, adalah benda aku baca n nulis sikit...

so, bersiap macam katun, aku pun membawa zah ke sana naik tube... nak bawak kete, tah mana2 nanti aku sampai... silap2 sampai kat scotland... wah!!! berangan...

sampai jek ke china town, aku terus ke kedai loon moon, hat juai barang2 dari malaysia... tujuan utama aku ke sana, selain nak beli sayur2 yang biasa dimakan (hehari makan sayur sama jek, cendawan.. cendawan.. cendawan...nak wat camana... dah sayo tu jek aku jumpa... lelama muka pun jadi cam cendawan... huhuhu), aku mencari makan kegemaran aku... petai... lama sungguh aku tak makan petai... rasa macam dekat sebulan dah tak makan petai tu...

malangnya, bila sampai jek... huh!!! kecewa tidak terkata... petai takde di jual... aku siap pusing dua tiga kali kat situ, semata2 nak mencari petai... tapi tak jumpa jugak... takpelah... takde rejeki... next time maybe...

lepas beli barang tu, kami meneruskan perjalanan ke salah sebuah restoran melayu... hat tu jek ada kedai makan... bolehlah... cumanya satu jek aku tak suka ngan kedai ni... kalau duit lebih, tak pernah nak bagi balik... takkanlah sampai nak kene mintak duit lebih balik... paham2 jelah... aku pun malas nak mintak balik... sib baiklah aku bagi duit lebihnya cuma 3posen jek... kalau banyak, taktaulah nak kata camana... cet!!!!

lepas makan, bawak zah g islamic, solat dulu kat islamic center... pastu baru balik... best btol jenjalan kalau dah setel semua urusan ngan Allah... huhuhuu

sekian cerita untuk hari semalam...

tuanpunyablog: batu belah batu bertangkup, makanlah aku telanlah aku, aku kempunan samabl petai... huahuahuahauahuahua

No comments: