Thursday 30 April 2009

Widgets

baiknya tuanpunya kedai itu...

salam...

baru balik dari lepas menghantar sebis kete... nak buat alignment... ritu antar, dia kata takleh bukak, sebabnya, aku punya tie rode (jgn tanya, aku pun tak tau sgt benda ni.... nama jek ada kete, tapi benda2 dalam kete bukan aku tau pun...failed!!!!) kene ganti, sebab dia payah nak bukak... katanya terlalu lama... masa tu, aku tanya berapa kene kalau aku tukar... pastu dia kata, lebih kurang dalam £80 termasuk labour charges. erm... not bad... bolehlah kalau nak tukar... tapi sebab time tu aku tak berduit, maka aku tangguhkan dulu... aku g kedai ni pun sebab org2 cni ramai yang p kedai dia... murah... siap boleh tawar menawar lagi reganya... maybe sebab dia muslim... n nak perniagaan nya diberkati Allah, tak menipu kan...

la ni, bila kete aku asik bergegar jek bila benti kat traffic light atau kat memana, tanya ngan org, katanya masalah ngan alignment. aku pun antar rini... dalam pada bawak kete tu, biasalah aku... kalau nak bercakap kat ngan org2 cni, aku akan cipta skrip dulu dalam kepala otak aku supaya tak jadi macam semalam (going home, going back... huhuhu)...

sampai jek, terus aku cakap ngan dia according script yang aku dah ciptakan... alhamdulillah, dia boleh paham... pastu aku tanya jugak, berapa dia bajet tuk buat alignment tu, termasuk tukarkan tie rode tu tuk kete ferrari aku tu... dia pun kol member dia...

"jhfjdfhjsdh bsdjjsdioaeoiwiefuriwjn yfweufeuwlnxwuyf uyrlomadueyf yfew8uy8ui", kata boss kedai tu... (manalah aku paham dia cakap, nak kata arab, bukan arab, english jauh sekalilah... sebab tu aku tulis camtu... huhuhuhu).....

lama jugak aku tunggu dia... pastu, bila dia abis tepon, dia pun cakap bahasa yang aku paham n dia paham... english lah pe lagi...

"if u want to change the tie rode, it's very expensive. £90. excluding the services charge n other charges", kata dia...

"£90 for 2 tie rode or just one?" balas aku.

"for two. nevermind, i'll find someone to fix your problem. maybe can use the heat, n try to open the screw... it's very expensive," balas dia...

"ooo... is it? nevermind... it's ok for me, any option. as long as you can do the alignment," jawab aku...

"ok... don't worry about it. i'll do the best for you. you can take your car around 7 today or tomorrow morning. can you parking the other side and give me the key?"

"ok, i'll take the car tomorrow morning," jawab aku. lepas aku alih kete n bagi kunci kat dia, aku terus jalan kaki nak nuju ke bus stop. dalam perjalanan ke bus stand tu, aku terpk dalam hati aku... erm... mahal ke £90 tu? bagi aku oklah tu. sebab sama macam aku sebis kete kat malaysia, kene ratus2... aku bajet pun buat alignment dalam £200++... ala, macam RM200 lah jugak... alhamdulillah, aku jenis tak meng'convert' duit... sebab bagi aku, kalau convert, sadin setin pun akan dikatakan mahal... bukan berlagak kaya, tapi itulah hakikatnya... bak kata karam "dimana bumi dipijak, disitu langit dijunjung, minumlah susu cap junjung (wah!!!! sesuka hati aku jek menambah!!!!)... buat apalah nak convert kan... anggaplah duit tu macam duit RM... kan??? sama jek...

dalam pada tu, aku respek lah ngan tuan punya kedai ni... rasanya, mmg betul kawan2 aku cakap... pekedai yang baik hati... tak nipu... kalau dia nak nipu, aku rasa, takdelah dia suggest kat aku takyah beli benda tu... penah jugak sorg member, tuan kedai tu siap bagi diskaun lagi, sebab duit kat tangan dia ada banyak tu jek... huh!!! baik sungguh... compare kalau kat certain kedai2 kete yang penah aku pegi, tak kiralah kat uk ke, malaysia ke, memana ke... kalau niat dah menipu... mmg akan kata, itu rosak, ini rosak, memacam lah... semua rosak... tapi alhamdulillah, dapat kedai kete yang baik ati.. no wonderlah aku tgk kedai dia banyak kete yang dihantar... biarpun tgk kedai dia macam tak semenggah jek (huh!!! jahatnya mulut!!!!)

tuanpunyablog: duit halal, berkat dan tak kedekut, kalau sedikit pun, tetap akan terasa banyak dan sentiasa cukup, tapi duit banyak berjuta2 pun, kalau tak berkat, halal ngan kedekut taik idung masin, tetap akan terasa sikit dan tak penah cukup... kan?????

No comments: