Saturday 4 April 2009

Widgets

erm... tajuk apa nak letak ek????

salam...

erm.... awal btol aku dapat gaji untuk bulan 5 dan 6, semalam masuknya... bagus jugak... tapi, adakalanya tak bagus jugak, sebab takut tersalah guna, n tersilap bajet...

sekarang ni, aku dah makin kekurangan dana... almaklum sajalah, banyak benda yang aku beli masa 3 bulan lepas... maybe sebab tu duit aku cepat kering... sib baiklah pembantu akauntan yang uruskan elaun tu katanya nak masukkan duit elaun keluarga untuk bulan 5 dan 6 minggu depan. bolehla aku tarik napas lega sikit...

erm... ahad ni nak jenjalan jauh sikit daripada tempat kediaman aku ni... rasa seronok plak sebab kali ni pergi secara konvoi, 4 biji kereta.... takdelah nak takut sgt sebab kalau sesat, semua akan sesat... tapi hoppuli, semuanya akan dipermudahkan lah hendaknya...

takde duit sebenarnya aku ni... tapi, bila pk2 balik, bila lagi nak jenjalan... lagi2 ramai2... kalau nak harapkan aku p sengsorang, aku rasa, kiamat pun blom tentu lagi aku p... aku ni pengecut tahap gaban... lagi2 nak bercakap ngan org2 kat sini... tak paham apa yang dorg cakap... biasanya aku antar email jek kalau nak komplen pepe...

jadinya, dalam keadaan gawat tu, aku tetap p jugak jenjalan kat area wales... tu jelah aku tau sebut... kalau org tanya p mana... kalau dia tanya wales tu kat mana, aku jawab... ala... dalam england jugak... kalau orag tanya bahagian mana, maka jawab aku... silalah beli peta n lihat dimana wales itu.... huhuhuhu.... tanya lagi... sapa suh... aku ni bukan terer sgt (bengong pun) pasal geografi ni.... subjek paling aku tak suka selain daripada sejarah, english (sabit pun bengong english), matematik, biologi, kimia, BM, fizik serta hampir kesemua subjek yang ada dalam senarai SPM. sib abiklah dulu amik 10 subjek jek n bukan sijil terbuka... kalau sijil terbuka, sahih aku amik 5 subjek jek... teruk kan aku... satu subjek pun aku tak suka... huhuhu

sib baiklah ada rakan2 yang perihatin memberi pinjaman jangka pendek kepada aku... antaranya, kak sha, am, kak ina abang kubib (kamera pusing2)... rasanya, kalau dorg tak jadi along sementara, tak merasalah aku jenjalan...

nway, dah kol 5 lebih dah ni... nak baliklah, nak packing barang untuk dibawa berjalan... huh!!!!semangat btol... walaupun g sana ahad ni, tapi yang penting, semangat, jati diri, keinginan, kejayaan, keazaman dan tak lupa juga kehendak yang melampaui batas2 pokok kat kebun, lebih penting daripada segala2nya... yeahhhhhhhhhhhhhhhhhhh......

tuanpunyablog: mekaseh kengkawan yang sudi memberi pinjam kepada pacar yang hina ini... sob... sob... sob... (sedih terharu)

2 comments:

che kam said...

UUM punya bendahari nie tidak adil & mangkuk hayun. (Sorry but this is a fact). My reasons for it 1)mcm mn jep punya elaun leh masuk awal n aku punya elaun tak masuk2 lagi.huhu.itu aku tak kisah sgt la tapi yg aku kesah sgt nie 2)mula2 aku dtg NZ depa silap masukkan elaun rumah kat aku.silap bayar katanya dan dlm portal tulis aku hutang uum RM 1.016.aku ckp la nanti elaun bulan depan jgn potong la yg terlebih. bodoh sombong tak mau. dah lanjt 2 bulan br tergedek2 nk potong elaun aku. dah la elaun tak bg salam.main potong buat bodo jer.sekurang2 bg la email ka, surat ka.nie buat mcm koboi ja.tak ada adap.

sorry tuan blog.tetiba rasa marah plak ngn UUM nie.pengurusan mcm T**K!!!

tuanpunyablog said...

heheheheh.... sabar2 kam... banyak hikmahnya kalau sabar... biasalah, manusia kan... tak lepas daripada buat silap... n kalau dah buat silap, payah nak ngaku silap sendiri... lumrah alam... kene terimalah kan... maybe yang uruskan nz punya elaun lain akauntan kot...

nway, aku tak dapat pun elaun lagi... dia kata jek nak masukkan awal... tapi tak masuk pun lagi... tak kisahlah... janji tetap akan masuk... :D