Wednesday 15 April 2009

Widgets

'kereta' untuk iman...

salam...

aku sambung cerita semalam...

aku cakap aku taknak beli apa2 kan untuk iman... taknak manjakan dialah kunun2nya... tapi tulah, kasih seorg walid terhadap anaknya... huhuhu...

godek2 pc semalam, melayari laman web argos... terus mencari toy... akhirnya, pencarian berakhir.... takyah aku tetiap minggu nak ke carboot Denham yang besarnya bagai sebuah lapangan terbang (huh!!! sekadar nak gambarkan betapa besarnya carboot ni).... alhamdulillah, jumpa jugak basikal kecik yang lama dah aku idamkan untuk belikan iman... sib baik jumpa yang murah... dalam £15... takpelah, janji iman tak kacau ummi nya buat keje2 kat dapur... kalau tak, memacam nak dibuatnya, mintak sudiplah, mintak mangkuklah, mintak kualilah, pastu, ketuk2 kuali tu buat kompang... huh!!!! ada jek akalnya... kali ni, hoppuli dengan adanya beskal tu, takdelah dia nak ngacau aku, atau zah buat keje atau menonton telebisen dengan selesa... ahaks!!!!

beskal apa yang aku belikan??? ha... nilah dia...


kalerful kan? seswai sgt ngan iman yang terlalu 'kreatif' tu... cerita pasal kreatif ni, aku mmg serender kalau bab2 nak memasang benda ni... aku bajet, dia datang dengan terus, tapi rupanya, dah dipecah2kan menjadi butir2 yang kecil, supaya senang dibawalah kunun2nya... ingatkan senang nak pasangnya, rupanya... very2 complicated, bak kata seorang reviewer kat website argos tu... sib baiklah ada zah yang begitu bijak melihat gambaran2 pemasangan tersebut... so, banyak dialah yang pasang... aku???? tukang pegang jek.... kalau aku yang pasang sorg, sahih sampai kesudah tak abis2 lagi pasangnya... komplikatedlah katakan... pastu, dengan iman yang sebuk jugak nak 'tolong pasang', lagilah aku tensen.... mujur bleh terpasang macam yang ada dalam gambar tu...

tapi tulah aku cakap dalam entri sebelum ni... dah namanya ilham, so ilham nya sungguh banyak... sejam pertama, handle dia iman cabut, pastu tempat duduk tercabut... pastu, tempat letak barang tu iman cabut.... sib baiklah boleh pasang balik.... ni yang payah bila belikan iman mainan... (ke kami yang tak reti pasang bebetul, sebab tu senang tercabut????) bukannya aku tak beli... tapi sebab terlalu kreatif... samalah macam aku beli kete kontrol tuk dia masa mula2 sampai sini (pestaim beli kete kontrol woooo.... kecik2 tak mampu nak beli... telan ayor lior jek bila tgk anak2 org kaya main... huhuhuhu)... sejam pertama, ariel patah, sejam kedua, tayar tak berjalan, sejam ketiga, semua takleh jalan... sudahnya, elok2 kete tu guna kontrol, tak terpaksa tolak sendiri... camana???? takpelah kan, kecik2... nanti mana tau jadi dokter... boleh cipta pelbagai ubat kan... amiiiinnnnn.....

cerita pasal beskal ni, teringat aku masa darjah dua dulu... selalu nyanyi lagu ni...

papaku beli kan kereta, kereta kecil warna merah, bolehku bawa ke sekolah... huhuhu

oklah, tu jek nak cerita... bapak manalah yang tak sayang anak kan....

tuapunyablog: dah dua minggu ni takwat pepe... pakwe nak jumpa minggu depan... tapi apa nak aku cerita??? takkan cerita pasal belikan anak mainan kot????? idea... idea... idea... huhuhu

No comments: