Thursday 30 April 2009

Widgets

prosedurlah kunun2nya....huh!!!

salam...

last story before menutup buku untuk bulan ni...

bulan lepas, aku ada antar performance appraisal n aku ada antar email beberapa minggu lepas tu untuk tanya sama ada benda tu dah sampai ke blom... UUM kene antar 6 bulan sekali, hat KPT setahun sekali. since performance appraisal tu sama jek KPT ngan UUM punya daripada isi kandungan (penilaian, atribut untuk penilaian etc, kecuali muka depan n logo yang berbeza) maka aku antar kat bos besar satu jelah. . takkan nak antar dua2 borang padahal untuk isi sama jek... sat g, sv akan kata kenapa kene isi benda yang sama, potostet jelah... sat g, nama uni sendiri yang busuk sebab suka sgt menyuruh kita buat keje 2x... so, untuk nak elak benda tu berlaku, aku cuma antar kat bos satu jelah, iaitu KPT punya.

hari ni baru dapat jawapan email daripada UUM pasal progress report tu. aku tanya jugak boleh ke tak aku guna KPT punya borg untuk antar ke UUM jugak, tak perlulah aku nak antar banyak2 kali kat bigboss... pastu, inilah yang dia jawab...

---------------------------------------------------------------------
secara umumnya memang boleh dikatakan maklumat di dalam borang performance appraisal UUM tu lebih kurang sama dengan kpt punya borang....

untuk makluman, performance appraisal (UUM) akan disimpan di dalam fail peribadi. performance appraisal (UUM) juga digunakan pada masa akan datang di masa en jafri memohon peperiksaan PTK kerana di sepanjang tempoh pengajian, kerana en jafri tidak dinilai menggunakan borang penilaian prestasi.

oleh itu borang performance appraisal KPT yang hantar tidak boleh digunakan untuk tujuan seperti dimaklumkan di atas.

maaf atas kesulitan.
---------------------------------------------------------------------

angin jugak bila aku baca... aku tak salahkan org yang tulis email ni. tapi aku marahkan org yang buat polisi macam ni... betul2 menyusahkan... kunun2 prosedur, tapi betul2 menyusahkan...

nak dapatkan balik borang ni bukan main payah. asik kene tanya jek bila nak siap borg tu kat bigboss... tu takpelah sebab satu borang, n 6 bulan sekali... tapi kalau dah kene isi dua borg yang sama daripada isi kandungan, bukan ke menambah keje yang tak sepatutnya????? silap2 angin bigboss tak kene, mau kene sembur kita... apa lah salahnya kalau terima jek borg KPT tu sebab bendanya sama jek???? huh!!!! geram pulak aku... banyak btol songeh... rasa macam nak antar jek email balas... GERAM!!!!!

tuanpunyablog: hangin satu badan ni!!!!!!

No comments: