Wednesday 22 April 2009

Widgets

sambal petai.... yum... yum....


ikan dilaut
asam didarat
dalam periuk
bertemu petai... ahaks!!!!

huhuhu.... syoknya.... dah lebih seminggu aku makan sambal petai jek... takyah ada sayur pun takpe... mujurlah jumpa kat china town 2 minggu lepas... pe lagi,borong sakanlah... rasanya, stok tuk sampai 2 bulan kot... kalau tumbuh daun kat petai yang dia dah kopek ni,bagus gak... leh gak aku tanam dalam pasu, pastu bila tumbuh, takyahlah aku sesusah payah nak mencari petai ni... (beranganlah ko tu jep oiiii.... takkan sempat punya ko nak merasa petai tu....) pelik jugak ek kat cni... semua benda senang ajek nak tumbuh... walaupun letak dalam bakul.... bawanglah, ubi kentang lah, sayurlah.... bagus gak... zah tanam pokok daun sup, menjadi pulak menggunakan kaedah hidroponik... subur menghijau pulak tu...

mekaseh isteriku yang baik hati kerana telah menyediakan makanan yang enak sekali untuk dibawa kesekolah... lagu ini kutujukan khas buat teman sehidupku selepas bernikah (mati taktau lagi bila, so takleh letak teman semati dan sekubur...)

isteri mithali isteri yang sejati
kasih sayangmu kasih yang suci
pengorbananmu disanjung tinggi
jasamu tetap disanubari... (ulang banyak2 kali, penat aku nak naip)

jemput makan kengkawan.... :D

tuanpunyablog: berjaga pulak ku malam ni semata2 nak tunggu subuh... kene ubah jadual tidur ni... maklumlah, subuh makin cepat.... mampukah aku???? huhuhu

3 comments:

mimi said...

sedapnya sambal petai!!dh la tgh lapar..boleh suh kak zah bg resepi tak?tp x tahu la bila nk g carik petai..uhuks

Anonymous said...

sedap tu sambal petai ni.mujur saya dh rasa.terima kasih bro dgn kakzah.rasanya pokok petai kalau bole tanam hydropink kat sini bole buat bisnes bro.xpun kalau bro tanam skang,nanti iman besar belajar kat sini baru bole makan hasil.hehe

tuanpunyablog said...

hehehehe... sedap ke??? abislah, pasni, jalan tak jejak tanahlah kak zah tu... hikhikhikhikhik