Thursday 21 May 2009

Widgets

jauh termenung... huhuhu

salam...

selalu gak terbayang apa yang akan terjadi pada aku pada:

esok hari;
macam biasa... aku g skul, baca sikit, tak paham, terus tutup buku... balik umah, enjoy macam biasa...

minggu depan;
buat persedian tuk jumpa pakwe. tgk soalan2 yang lepas2 aku tanya... sib baik SV aku ni jenis yang cepat hilang ingatan, so, senang lah aku nak kelentong... huh!!! teruk betol aku ni...

tahun depan;
aku masuk tahun 3... tapi rasanya, macam baru jek mula berjalan. tengok, begitu lembabnya aku buat benda alah ni... pk, apa nak jadi, jadilah.. balik tanpa yang sepatutnya pun takpe. janji takyah pk benda ni lagi... tensen ya amat...

hujung tahun depan;
aku balik malaysia tanpa apa2... semua org mengata aku... rugi jek kerajaan antar belajar... alah, pedulik hapa aku... lantaklah org nak kata apa... mulut orang kan.... sampai mana pun nak bercakap... abis2, nanti penat dorg senyap jelah...

dua tahun berikutnya (2012)
aku masih diPAKSE untuk buat phd. cuba jugak buat tapi kali ni aku buat yang separuh masa... guna duit sendiri... sesambil tu, aku mencari kawasan lapang tuk bela kambing... dapat, so, aku buat bisnes kambing sebagai part time dan sebagai back-up plan kalau aku kene tendang daripada tempat keje aku sekarang. sekurang2nya, aku ada jugak pendapatan kalau aku kene tendang daripada tempat keje lama aku.

empat tahun berikutnya (2014)
kambing aku kene virus yang aku sendiri taktau sebab apa... maka, lingkuplah bisnes aku... aku mulakan balik bisnes aku... cuma kali ni, aku buat bisnes kepek pulak... cita2 aku sejak masuk keje dulu... huhuhu

lima tahun berikutnya (2015)
aku masih tertekan.. tak boleh jugak p tuk phd... tak larat nak terima tekanan (hangat2 taik ayam jek sebenarnya aku ni)... bukak bisnes meniaga kerepek sesambil mintak tuk jadi cikgu atau lecturer kolej swasta... tapi sayang, tak berjaya jugak tuk mintak cekgu. aku pencen awal. duit pencen aku gunakan tuk bukak bisnes kepek aku yang makin maju... lagipun tak banyak org jual kepek kat kedah. n satu lagi faktor, zah banyak link ngan cekgu2 sekolah tempat dia ngajar... makin maju lah peniagaan aku...

sepuluh tahun berikutnya (2020)
aku berjaya mencapai wawasan aku... instead of buat memeningkan kepala buat benda yang aku tak suka, akhirnya, berjaya jugak aku menjadi usahawan yang terkenal... berjaya mengembangkan jenama 'JEP KEPEK'... wah... perniagaan aku berjaya sehingga menembusi pasaran eropah...

dua puluh tahun berikutnya (2040)
hidup lagi nampaknya aku... alhamdulillah... empayar perniagaan ku semakin berkembang... perniagaan ku serahkan kepada anak2 aku untuk diteruskan... ala, macam dalam pilem2 atau drama2 swasta tu... aku dirumah, berehat2 sambil menumpukan sepenuh perhatian kepada ibadat sehingga ajalku menjemput...innalillah hi wa innalillah hi rajiuuunnnn....

tuanpunyablog: angan2 mat jenin...

5 comments:

Anonymous said...

kami sentiasa doakan agar perjuangan dan perjalanan hidupmu diberkati dan dipermudahkan Allah s.w.t,amiiiin..

room no 4 said...

hmm.bro kalau tension stress fikir phd,elok bro share dgn kwn2.kita minum coffee dkt cafe brunel.hehe.jgn simpan dlm hati nanti meletup.wpun kami mungkin bidang yg lain tapi barangkali boleh bertukar2 idea.takut nanti bro lost hilang pedoman.

tuanpunyablog said...

amiiinnnn... thanks encik/puan/cik anonimus...

en room no 4: ada masalah yang terlalu sukar untuk diluahkan... huhuhu... nway, semuanya ni salah sendiri jugak... bukan salah sesapa...

suami felo eon.... said...

takpe la jep...tak menjadik jual kerepek tu apply la blk jadi felo kt eon tu...eheheh

tuanpunyablog said...

suami felo eon: wonder sapa ni ek... nway, kalau apply balik jadik felo bukan dapat duit pun... lainlah kalau dapat elaun sikit... hjehehehe.... sejak dok obe c ni dah pandai berkira... hehehehe