Friday 5 June 2009

Widgets

research progress report

salam...

sebenarnya tak suka sangat kalau suh membuat penilaian sendiri... lagi2 kalau melibatkan sifat2 diri... sat g, kalau kata kita ni bagus, cerdik, bijaksana dan bijaksini dan juga bijak sifir, orang kata angkat bakul pulak. kalau kata kita ni kurang cerdik, malas, buduh sumbunk, orang akan kata mendoakan diri sendiri pulak... erm... tahlah.... pendapat orang kan...

nway, aku baru jek selesaikan satu keje yang telah berkali2 tertangguh akibat kemalasan tahap gaban aku untuk menulis... iaitu, progress report tuk naik tahun... cepat sungguh masa berlalu, dah nak masuk darjah tiga aku ek... cumanya, yang tak bestnya, aku kene tulis target objective tuk tahun hadapan... apa yang aku kene achieve... nak tgok apa yang aku target siap tuk tahun depan???? silalah tengok... dan baca....



taraaaaaaaaa.....

RESEARCH ACTIVITY PLAN FOR ACADEMIC YEAR 2009/2010

September 2009 – May 2010
- Data collection (hah!!! berapa kali nak kene kutip data? bukan ke ni target tahun lepas??? cet!!!! recycle punya target... dah jadi macam accounting pulak.. concept bring forward... kompom tahun depan ko kutip data lagi kan??????)
- Model development (cam tak caya jek ko leh buat model ni... simulation punya knowledge pun ko zero!!!!)
- Remaining chapter writing (remaining??? poooodah!!! chapter 2 ngan 3 pun tak siap2... dah setahun... ada ati nak buat remaining chapter... lembabnyeeeeeeee)
- Presentation in conference (setakat present dalam skul jek, apakejadah! takde kelas langsung!!! semua student BBS kene buat... cet!!!)


May 2010 – September 2010
- Testing and model refinement (cet!!!! berangan jek lebih... yang iyenye target ni bakal diforward tuk target tahun depan... kaaaaaaalaaaauuuuuu boleh extend.... huhuhuhu)
- Writing for Journal (mimpi jer lerrrrr..... tah tah dalam mimpi pun payah nak dapat... macam mimpi jadi raja... kan payah nak dapat tu kan?????)
- Writing draft thesis (draft???? huh!!!! besar sungguh angan2... rasanya, kalau tajuk2 kecil dalam bab2 yang besar bolehlah... isi belom tentu lagi... nway, namanya draft jugak kan...)
- Draft thesis submitted (Hatttttttuuuuuuiiiiiihhhhhhhhh!!!!!! dengar boleh, pecaya jangan... sembang kemas!!!!!)

kalau tahun lepas, aku rasa macam takut jek review sebab takut tak mencapai tahap yang dikehendaki as a first year student... yelah, aku baru jumpa gap beso, org lain semua dah siap 3 chapter... tapi la ni, dah second year, tapi masih dok pk nak pakai method apa yang sesuai, kalaulah ditakdirkan aku digugurkan dari Brunel ni, tak kisah... alhamdulillah... salah satu sebabnya, aku tak sanggup lagi nak menanggung beban ni lagik... kalau boleh, macam nak lari jek daripada semua ni... dok jek dalam comfort zone...

tuanpunyablog: berat mata memandang, berat lagi mata aku sebab mengantuk (pehal pulak ni??????)... huhuhuhu

No comments: