Wednesday 17 June 2009

Widgets

teratak baru di malaysia...

salam....

sementara menunggu subuh yang semakin hampir (ngah tunggu result kpli ni sebenarnya, kata kuar rini, tak kuar2 pun... apa daaaaaa!!!!), aku uploadkan gambar2 teratak rumah kami di jitra... sempatlah jugak tengok masa balik menghantar adik aku kawin ngan orang loqstaq... tak sabar rasanya nak menjejakkan kai kerumah baru ni (tah sempat tah tak... huhuhuhu)...


*rumah kami... kete kami... kete buruk jek... tapi tulah kete pertama aku... dan inilah rumah pertama aku... alhamdulillah... rezeki Allah bagi cukup untuk kami adakan rumah sendiri....


*kat tingkat atas... amik kat bahagian beranda umah... dalam pelan nampak beso... tapi, rupanya, taklah beso sgt pun... takat bleh muat dua orang duduk jek... nway, tak besar pun takpe, takde apa pun kat tepi tu takat umah org... kalau nak wat mesyuarat tingkap, boleh lah... huhuhu

*ni pulak pandangan daripada bahagian tepi umah... nampak cam eksklusif jek.... tapi, takde menda pun... hiasan semata2... nanti kalau ada duit lebih, keje kuat2, plan nak tambah pulak bahagian tepi ni... takpun, wat kebun tanam sayur... takyah beli sayur lagi... seeeepppppp bajettt (cet!!!! berangan je lebih... silap2 bukan kebun sayur, tapi kebun semak!!!!)!!!!

*compliment... beli umah sebijik, dapat pokok pelam sepohon... ok gak tu, kalau zah ngandung, ngidam pelam (ke aku yang ngidam pelam???), tak payah susah2 aku nak cari n beli...

*pandangan dari bawah n tepi... tulah beranda yang aku cakapkan tadik.. ingatkan besolah... upanya kecik jek... lehlah wat sidai kain jemuran...

*bahagian tepi... iman ngan ummi ngan wat lawatan sambil belajar....

*bahagian depan tuk parking kete wira aku... katanya muat tuk dua kete... tapi taktaulah betol ke dak...

*masuk dari depan boleh, masuk dari tepi pun boleh... huh!!! kalau nak lari dari umah ni mmg senanglah nak lepas...

*master bedroom... beso giler... leh belah 3 ni jadi bilik2 lain...

*kene tunjuk jugak tangga... menandakan umah ni dua tingkat... eksen sekejap... ahaks!!!!

*bahagian depan... erm... rasa macam beso lah pulak... kalau buat kenduri arwah atau solat jenazah ni, kompom leh muat satus org....
tuanpunyablog: sesekali dengar lagu jiwang omputeh ni, best jugak... layaaaaannnnnn....

3 comments:

nize said...

wah cantik ngan besaq rumah hang Jep.....boleh aku mai jalan2 rumah hang..

neda said...

jep, tmn ape ni..cantik aa umah ko..so skang ni sape duduk

tuanpunyablog said...

nije - ahah, besarlah sgt... kamera trick tu... takde besar mana pun... huhuhu

neda - umah kat taman mawar, belakang spital jitra, tepi sungai, atas tanah, bawah langit... clear tak aku punya direction??? hehehe... adik aku yang jaga umah ni. sesekali p sana, dia dok loqstaq...