Tuesday 14 July 2009

Widgets

looking forward this end of summer...

salam...

ada beberapa perkara yang aku 'looking forward' (atau dengan kata lain dalam melayu, tak sabar, tak nyempat) sepanjang bulan ni dan bulan 8...

1. review tuk naik tahun
cam tahun lepas, kene review tuk naik tahun. kalauy tahun lepas, waktu dan ketika ni, aku dah siap pun review. tapi, tahun ni, lambatlah pulak... silap aku jugak, aku tak push pakwe aku tu suh wat review cecepat. kalau aku push dari dulu kan bagus... la ni, aku pulak yang jadi takut, takut dia buat review aku akhir bulan 7 ni... kalau tak, burnlah perancangan aku nak p jenjalan... harap2 menjadilah review pada 21 aribulan ni. tu pun, dia kata dia dalam keadaan bz yang amat sangat... dengan konvo lah, ngan seminar dia kat turki lah... aiseh... payah jugak kalau ada sv yang bz giler ni... sib baiklah tak bz macam sv orang lain, yang jumpa student dia, sampai lupa nama student dia sendiri...(bayangkan berapa lama tak jumpa baru jumpa, sebab bz sangat... or maybe dia lemah daya ingatan kot.....) erm... abis jek yang ni, masuk fasa baru dalam phd aku... yang yaaaaaaaa'ni, fasa... erm... fasa apa ek... alamak, lupa pulak perkataan yang seswai (tak masuk fasa apa2 pun, sekadar naik fasa tahun tiga, org lain dah sampai kebulan, aku barui nak cipta roket cap ayam, yang tak pasti leh sampai ke bulan atau tak)...

ada yang tanya ngan aku,

"normally, berapa jam kene abiskan masa tuk phd sahaja, macam membaca, menulis etc?"

"depend kat orang... ada sesetengah, 24 jam tak cukup, ada yang ikut opis hours, ada jugak yang takat memabaca satu artikel dah cukup... macam aku yang pemalas ini, takat 2 jam kat opis, baca setengah jam, tak paham tutup terus, pastu buat keje lain yang takde kaitan, pun dah cukup...." jawab aku selamba badak...

"isk, ko ni, bio betul jep... camtu, boleh ke ko abis dalam masa 3 tahun????" tanya dia balik...

GULP!!!!!! telan ayaq liuq... killernye soalan... terus off ym, buat inbisibel.. huhuhu....

2. nak p skutlen
memula tu, nilah yang paling aku tak looking forward. sebabnya, kete aku tu masih lagi meragam.. risau jugak aku bila terpikirkan apa akan jadi kalau aku bawak kete tu... yelah, kita taktau apa akan berlaku kan... sampaikan, malam tadi aku mimpi naik beskal p skotlen, gila ke apa ni????? pk punya pk, bincang ngan kak lip, baik amik kete sewa jek... takde nak pk2 kete mati tengah jalan ke, kete rosak ke, apa ke... sekurang2nya, kalau pepe berlaku, tepon jek tuanpunya kete sewa... suh dia ganti lain... opkoslah kos akan bertambah, tapi bila pk antara dua persimpangan, antara kuar duit lebih sikit untuk kesenangan hati atau simpan duit jek tapi hati tak berada senang nak bawak kete tu???? so, kesudahannya, amik jek kete sewa... sib baiklah leh share, kalau aku kene bayar sorg2, parah jugak... so, bila dah tempah kete tu, rasa macam eager, tak sabar, tak nyempat, dan sebagainya tuk p skutlen... mintak2 takde apalah benda buruk berlaku sepanjang perjalanan kami ini, amiiiiinnnnn....

3. pindah rumah
rasa macam dah terbayang2 umah baru... terbayang2 aku ajak org reramai datang umah, dah takde fobia melanda hati lagi... senang hati sikit... kalau tak, nak ajak org datang umah, mesti pk seratus kali (tipu aaaa... takkan sampai satus kali pkiaq)... jangan kata nak ajak orang datang umah, setiap kali dengar bunyi ketukan, hati aku jadi berdebar2... macam pencuri nak masuk pulak... harap2, bila dah pindah ni, aku takkan alami kejadian yang serupa lagilah... amiiiinnnn... tensen kalau asik kene tegur jek...

4. duit elaun masuk. sebab apa, aku leh langsaikan semua hutang piutang aku kat orang lain. takdelah takut mati tetiba tak dan nak bayaq utang... sapa yang susah??? anak bini aku yang susah.... banyak pulak tu... abang mahadi utang 2k, kak sha, 1.2k, huh... dah jadi macam broker pulak... utang berjuta2... gali lobang, tutup lobang... gali lobang, tutup lobang... nak senang punya pasal.. huhuhu

tu jelah kot antara perkara2 yang aku eager, tak sabar, tak nyempat dsbnya...

sekian...

tuanpunyablog: nilah kerja seharianku kalau aku takde mood nak membaca, menulis, atau mengarang...

No comments: