Monday 11 January 2010

Widgets

demi Islam yang dicintai

salam...

bukak jek FB, ternampak email yang disent oleh sahabat lama dari SAMTTAJ, ajak untuk bersama2 melaporkan blog spam... honestly, aku pun tak tau apa maksud sebenar blog spam tu, sebab dulu mana ada blajar benda2 spam spom sponge, spongebob ni (ceh!!! alasan yang langsung takde kemunasabahannya!!!!!), tapi bila bukak blog yang dia suggestkan tuk di'report' supaya blognya ditutup, memang patut pun... sokong ya amat....

sebelum aku komen, adalah jugak aku baca satu artikel dia... mmg menyakitkan hati... tapi bak kata salah sorg yang mengomen artikel dia... tulisan org2 yang pendek akalnya...

memula baca, rasa menggigil marah sebab geram sgt dengan penulisnya... tapi, alhamdulillah, bila tenang kembali, baru aku menulis blog ni... yelah, kalau kita menulis dalam keadaan amarah yang amat sangat, hati kita akan dipandu oleh syaithonnirrajim... bila dah publish, baru tetiba rasa menyesal yang amat sangat... erm... pengalaman hidup kan...

salah satu artikel yang aku baca dalam blog dia bertajuk: Islam agama yang paling benar; mana buktinya....

banyak jugak komen yang diberi oleh blogger ni, tapi ada satu komen yang rasanya, kelu lidah dia untuk menjawab... ni salah satu komen yang diberi oleh pembacanya:

"Saya memperoleh blog anda ini dari teman saya, yang tujuan sebenarnya bukan kesaya, tetapi sepertinya teman2 islam lainnya, saya sendiri bukan islam, karena sebelumnya kami saling berkirim email rame2, jadi dia lupa exclude saya, atau lupa kalau saya bukan orang islam. Judulnya dari teman saya itu adalah Islam dijelek2an, terus saya coba lihat kesitus anda ini. saya sangat tertarik dengan apa yg anda sajikan disini, tetapi lama kelamaan saya berpikir kenapa anda sangat antusias menjelek2kan orang lain? Tadinya saya pikir selain cerita buruknya islam terus ada cerita agama mana yang baik dan apa alasannya. Tetapi saya tidak melihat hal itu. Anda menceritakan orang2 islam itu miskin, tetapi saya sendiri krn saya pernah tinggal disana, di mexico itu bukan orang islam yang miskin disana. Seperti yg telah saya sebutkan, saya bukan orang islam, tetapi saya juga tidak setuju dengan orang yang mengatakan sesuatu itu atau ini tidak baik. Saya salut dengan orang yang mengatakan ini lo yang baik tanpa harus memburukkan yang lain. Itu yang saya tahu tentang orang yang baik. Tetapi anda tidak menunjukkan hal itu, jangan2 teman saya benar bahwa islam dijelek2an, yang sebenarnya bukan jelek."

erm... baca blog hamba Allah ni, buat kita jadi membara macam api yang sedang disimbah minyak... tapi, bak kata seorang teman, lawan dengan org yang bodoh, akhirnya, kita juga jadi bodoh... kan????

btw, nak ajaklah kengkawan yang membaca blog aku ni, untuk sama2 me'report' agar blog ni ditutup dengan segera.... caranya:

1) Pertama buka alamat http://en.wordpress.com/report-spam/
2) Lalu isi data-data yang diperlukan:Your Email : email Anda
Blog URL : isi dengan :http://beritamuslim.wordpress.com/ yaitu blog yang mau di tutup
Why : isi dengan " BLOG SPAMMING and that blog is insulting religion islam. "

semakin ramai yang report, semakin cepat blognya ditutup... wajar kita bertindak dengan cepat...

semoga Allah memberikan petunjuk kepada kita dan umat sekelian alam... amiiiinnnnn....

tuanpunyablog: sorilah terkeluar konsep blog aku kali ni...

1 comment:

che kam said...

Jep, aku dua tiga menjak ni pun makin bingung dengan apa yg terjadi. Islam mula diperlecehkan sesenang hati. Islam umpama sudah tidak bermaruah, apatha lagi umatnya. Kerisauan aku tiap hari makin menebal.

Tapi yg buat aku makin risau ialah umat islam pun tumpang semangkuk meleceh2kan islam. Menyokong tindakan bukan islam. serupa tidak pernah dpt didikan agama dan malah tidak pernah baca al-quran mahupun hadis.

Adakah ini tandanya akhirat makin tiba. Bila al-quran dibaca tanpa dihayati dan difahami, yg tidak berhak ttg islam berbicara ttg agama, dan manusia suka menabur dusta dan fitnah pd umat yg lain.