Tuesday 6 April 2010

Widgets

best birthday present ever!!!!

salam...

agak bz ngan dunia aku sementara waktu ni... minggu lepas, aku baru jek selesai present kat london.. org kata, apa kelas present dekat2, tapi bagi aku, janji, aku sep bajet... sama jek kan... masuk jugak dalam performance appraisal... lagipun, aku mmg camni... nak harapkan jenjalan sgsorg, takkan jadi punyalah... mesti nak ikot bontot org lain... kalau tak, alamat tah mana2 tah aku sampai....

lately jugak, zah mengalami alahan yang teruk... sian aku tengok... tapi apa yang aku boleh buat? hanya doa agar dikuatkan semangatnya supaya dapat menghadapi hari2 sukar msa mengandung... ramai jugak sahabat2 ku kat brunel ni taktau yang zah mengandung... hajatnya, kami nak bagitau bila dah kompem ada baby dalam perut dia tu, ala2, macam areej punya blog (kan areej???) ... baru gempak sikit... dalam pada tu, sebenarnya berdebar2 jugak nak nunggu tarikh scan sebab macam2 dalam kepala otak aku ni....

aku penah cakap ngan zah, dia ni teruk sgt alahan coz pregnant kembar kot... aku dulu masa memula tau zah pregnant, tak lama lepas tu, 2 3 hari pastu, terus demam... teruk jugaklah... compare masa iman dulu, takdelah sampai teruk camtu... on off... on off.... dalam pada tu, rakan2 kami kat brunel ni adalah jadi tukang nujum gak...mempredict sebab apa aku demam kura2... cumanya aku macam tak nak gtau pekara sebenar, coz takut pepe jadi masa depan... lagipun, blom scan n tak nampak apa sebenarnya yang ada dalam perut zah tu... dalam masa yang sama, selalu jugak doa agar ANAK-ANAK ku (taktau lak masin doa aku ni) sempurna kejadiannya, tanpa ada sebarang cacat cela...

siap sangka kan, hari ni bila p scan... sonographer (betol ke ni namanya) tgh scan perut zah, tetiba tanya (macam biasa, aku kene translate apa dia cakap, sat g, aku tak paham apa aku tulis, atau korg tak paham apa dia cakap)...

"ada kalangan famili tak yang ada kembar?" masa ni, aku macam terpinga2 sambil dapat agak sesuatu...
"no... (ni kompem org leh paham kan????)," jawab kami berdua...
"well, i have a good new for you," makin berdebar lak aku...
"twin?????", tanya aku terus mencelah...
"yeah... i can see two heads over here", jwab dia...
"ha???? r u sure???" tanya aku balik...
"yeah... see..." dia pun menunjukkan kepala kedua2 baby tu...

Ya Allah, rasa syukur sesangat... dari sejak zah ngandung, naluri aku kuat mengatakan zah akan pregnant kembar... cuma naluri aku tu, dihalangi oleh beberapa bisikan yang mengatakan,

"mana de keturunan kembar korg bedua... takkan tetiba leh ada kembar lak..."

"cuba bayangkan, yang start ada keturunan kembar tu, camana lak? mesti ada yang memulakannya, kan?????" jwab naluri aku kembali...

pastu... senyap terus...

hari ni, alhamdulillah... kuasa Allah, kalau ni nak jadikan apa2, kun fa yakun jek... maka jadilah ia... takyah nak pk ada keturunan atau tak kan???? rejeki... syukur sesangat...

cuma lani, rasa risau agak menebal didada... mana taknya, bila tgk rancangan born in a minute kat channel 4 dulu, rasa risau pun ye... yelah, twin pregnancy merupakan high risk, bak kata midwife yang kami jumpa tadi...

harap2, anak2 kami yang berada dalam perut umminya, tak gaduhlah hendaknya... curi makanan ke, curi darah ke, curi zat ke, besar sorg2 ke... harap2 sgt, agar mereka berdua berkongsi sesama, agar sama2 lahir kedunia dengan selamatnya.... amiiiiiinnnnnnn.....

tuanpunyablog: mujurlah dah beli tiket tuk import adik ngan mak aku... leh gak tolong2 nanti...

2 comments:

areej said...

aha betul tu. sy hr tu pn nk tgu scan dlu br nk bgtau org. coz takut klu sbnrnye x pregnant pon...hehee...kira nk ada bukti dlu lah, mesti ada yg kecik hati tp nk buat mcmana, sbb sy sendiri pn mcm percaya x percaya hehe....

tuanpunyablog said...

areej tak pecaya sebab pestaim kan? kami dulu pun, tak pecaya gak.. lagilah masa tu kami dok PJJ. sorg KL sorg lagi kedah. tapi alhamdulillah, rejeki cepat sampai...

ni sebenarnya, masih ada keraguan di hati ni.. btol ke kembar? ke dia salah tgk? erm...