Tuesday 31 August 2010

Widgets

erm...

salam...



sedar tak sedar (ayat klise, tah betul tah tak penggunaannya ni), dah masuk 21 ramadhan... kejap jek masa berlalu... masa last entri, aku langgar merc (suka ngan penyataan exrumet aku dari sintok ke skudai ke sintok kembali), dia kata, bila lagi nak langgar merc kan... kat uk jek leh langgar, maklumlah, tak kene bayar pepe... sib baik tak makan masa tu, kalau tak, kompom tersembur... sebab tak sangka lak dia leh kuarkan penyataan cam tu... nway, since kampeni insuran tu dah cakap ngan aku, aku tak perlu bayar pepe kat sapa pun, lega sikit dgr... alhamdulillah... kalau kene bayar, jenuh aku... dahlah banyak benda nak kene pk ni.... persiapan tuk menyambut org2 baru pun, rasanya, tak setel lagi... macam banyak lak barang nak kene beli... eksen sungguh aku memula ek... barang2 kabut tak main... kene barang2 baru jugak... last2, tgk semua main rega berpuluh2 pounds, kabut jugak jawabnya... masa puasa ni, baru sekali jek p kabut denham tu... terkena pulak yang besar (40lines, lebih kurang)... jenuh berjalan... sian pulak ngan zah, balik terus macam nak pitam... tapi, nak kene p lagi minggu depan ni... banyak barang leh cari lagi, terutamanya thomas en ilham tu... at least, balik malaysia, takyah sesusah nak belikan dia mainan... kan????



napa tetiba nak tulis blog ni??? erm... tulah masalahnya... aku baru lepas jumpa sv... pastu, mintak dia sign semua record meeting forms... alih2, dia dah sign, nak scan pakai opis punye reta, takleh pulak... dahlah aku janji ngan pn pentadbir student phd kata nak submit sebelum 27 bulan 8... ni dah lebih berapa hari ni... kompom aku kene bambu nanti ngan dia... dahlah jenis angin kus2... selalu aje aku kene marah (ayat dalam email menampakkan dia marah atau geram sambil menyatakan, tak paham bahasa btol budak ni)... takleh kene2 marah ni... sensitip.. mesti mood aku hilang nak buat pepe... huhuhuhu... sian kat aku ni... ni pun tgh pk, nak antar email atau tak kat puan pentadbir student phd ni... kalau tak antar, nanti dia ingat aku nipu pulak... kalau antar, jenuh kene bambu lak... dok pk2, antar jelah...

banyak dah tertangguh keje2 aku... ingatkan nak setelkan chapter 3, tak setel2... malas btol nak mencari reference... nulis mmglah senang, goreng ajek... ayat tunggang langgang takpe, nanti leh betulkan... tapi, nak mula ayat setiap baris tu yang payah... takpelah, semangat kene kuat... lagi2 aku akan bercoti lama pasni... harap2, semuanya akan setel dan akan menggembirakan hati sv aku (nama pun harapan, so, taktaulah leh jadi ke tak)...

apa lagi nak nulis? nak nengok pesbuk, ada masalah lak... tak leh bukak...

oh ya, bulan posa ni... alhamdulillah... semuanya ok2 belaka... in fact, kali ni ala2 macam dapat mengawal napsu napsi jek... yelah, tak masak banyak2... kalau ada org bagi, siap leh simpan tuk esok... jimat sungguh... pastu makanan takde yang terbuang... aku dok bayangkan, kalaulah dok kat malaysia, kompom makanan banyak yang jadi makanan tong sampah... yelah, macam2 nak makan... syukur sgt dok kat negara org ni... susah nak dapat makanan2 yang best2 belaka, tahan... so, takdelah membazir, yo dok???

selalu teringat umah aku kat jitra tu... apa kabarlah agaknya ek... plan nak kene buat jugak at least masuk air ngan api, sebelum aku balik... biarlah kosong pun umah tu, buat pelan2... lama2, siaplah semuanya... hopefully kan... (pe daaa.... ni pun mau cerita ka???)

oklah... selamat berbuka semua... ops... takut tak sempat nulis... selamat hari raya, maaf zahir dan batin pada semua...

tuanpunyablog: sedang menebalkan telinga takut2 kene marah... huhuhu

No comments: