Tuesday 3 August 2010

Widgets

gatal tangan kanan ngan kiri

salam...

menulis lagi aku rini... ngah carik2 idea nak nulis research, tapi stuck sekejap... nak nulis ni, nak tulis tu, nak buat yang ini, nak buat yang itu... tomak haloba... last2, taktau nak buat ngan nak mula yang mana... padan muka... (takpe, leh update blog kan?????)

dua tiga hari ni, kejap2 tangan kanan gatal, kejap2 tangan kiri gatal... org kata, kalau kanan gatal, rejeki nak masuk... kalau kiri pulak yang gatal, duit nak keluar... tapi macam dah tau jek apa yang masuk n apa yang keluar... masuk gaji n elaun, keluar pulak, hutang2, utiliti bills, sewa umah dan lelain...

tapi pelik jugak, pas dah masuk gaji, elaun n dah bayar semua utang2 ngan bill2 yang kene bayar, tangan kiri ngan kanan gatal jugak... apalah yang nak masuk n nak keluar tu... dalam dok pk2...

semalam, ngah bawak kete, tetiba bunyi grek... grek... grek... grek... terutamanya bila aku pusing tayar tu... kompius pulak, macam drive shaft jek masalah (tah betul tah tak... memandai jek aku ni...)... padahal baru jek sebis alignment ngan balancing 2 hari lepas... takkan nak rosak pulak.... risau pulak nak bawak kete jejauh... sampai umah, terus ngeluh, erm... dah tau dah apa nak keluar duit ni... tapi, harap2 leh guna sampailah akhir tahun ni... janganlah ada apa2 masalah besor...

pagi tadi, tetiba org dari syarikat perumahan tepon aku kat maxis (menten lagi no maxis, maklumlah, aku kan kayooooo)... banyak lak miskol, nak angkat, tak daya aku nak bayar charge roaming... last2 aku kol pakai lebara, kot2 ada hal2 penting kan... pas kol, rupanya, depa nak bagi cek deposit masa beli umah ritu... dengar jek, terus aku senyum, maklumlah nak dapat beribu2 rm duit deposit tu... pastu barulah teringat, aku bayar deposit dulu, 500 jek... mana sampai beribu2... yang aku bayar beribu2 tu duit deposit kete dulu... aiyak... cepat btol hilang ingatan... nway, alhamdulillah... leh jugak bayar utang2 yang ada ni...

otw nak g skul, macam hilang pulak bunyi grek grek masa aku bawak kete tu... tapi still risau jugak... pastu, bila nak gostant parking, dengar balik kuat jugaklah bunyinya... turun jek daripada kete tu, dengan gaya seperti seorang pomen, aku pun tengok kete kat sebelah co-driver tu... tgk kat tayar dia... bila tgk2, rupanya, mud guard (dulu org dok sebut makguard makguard, pelik jugak dengar, apsal panggil benda tu makguard, tak pakguard ke, makcik guard ke, nenek guard ke.... pastu, biar dah terer english sikit, baru paham... owh... MUD guard..)tercabut... so, bila pusing, tergesel ngan tayar, maka dia pun akan menghasilkan bunyi yang sangat menakutkan (tere tak aku buat penaakulan mantik???)... sib baik, alhamdulillah... sehat lagi kete aku yang penuh kontrolbesi tahun lepas...

apa kesimpulan cerita rini? owh... senang jek... jangan picaya sama kepircayaan tentang gatal tangan tu... khurafat jek... kebetulan jek kan... tgk kes aku... alhamdulillah, takde pun kene kuar duit sebab apa2 yang rosak... hat kene kuar duit tuk miscelanius (tak reti nak eja, sebut reti) tu normallah kan... tak gatal tangan pun kene kuar duit jugak... huhuhuu...

tuanpunyablog: sebab tetiba kene kuar duit unsangkarable tu, kata alim ulama, adalah kalangan rejeki yang kita dapat tu yang kurang berkat... so, kenelah sentiasa bagi sedekah atau bagi kat mak ayah nak bagi berkat...

No comments: