Monday 2 August 2010

Widgets

mujurlah... kalau tak... alhamdulillah...

salam...

cerita lama ni, tapi sebab takde yang tau, leh jugak aku buat modal tuk hidupkan blog aku ni...

hari rabu yang lepas ada appomen scan tuk minggu yang ke 28... alhamdulillah, semuanya ok... baby dua2 besar lebih kurang...

'dua minggu lagi datang scan ye, dah ada appomen tu minggu2 berikutnya kan???' kata sonogereper tu kat kami dalam english, opkoslah kan... mau pengsan kalau dia cakap melayu ngan kami... pastu dia suh kami ke klinik, tuk wat ceykap ngan doktor lak... dari kol 1045 pas scan tu, sampailah kol 1230, tak dipanggil2... org2 pun makin tambah ada, bukan makin luak... jenuh jugak tunggu...

tetiba org argos delivery tepon... kata nak sampai umah dah... mintak dia bwak kete lambat sikit, sebab masih kat spital... dia siap ugut (tambah perisa sikit) lagi, kalau aku takde kat umah, dia tak mai dah... cit!!! hampeh btol... maka terpaksalah aku balik jugak, seorang... ajak iman, iman nak ajak ummi... tapi taknak ikut sorg2... angin jugak aku time tu... dahlah nak cepat... last, balik jugaklah...mujur dapat pujuk budak kecik ni... alhamdulillah...

sampai kat umah, terus kemas umah, mana2 yang patut... nak letak barang sebesar separuh daripada ruang tamu kami.... si argos sampai, aku bukak pintu... drebar tu suh aku kuar, tolong pegangkan pintu, sorg angkat barang, sorg lagi dalam lori... dua barang, dia dah masukkan dalam umah, pastu, terus tutup pintu (ke angin yang tolak???)... nak angkat barang ketiga, tetiba panggil aku, suh bukak pintu... haiyaaaaa.... kunci umah aku kat dalam umahlah pulak ngan kunci kete... argh... sudah... aku suih jek depa balik... dok tunggu aku pun bukan leh wat pepe... tenangkan pikiran... pk camana nak buat... maka, ketika tu, banyaklah perkataan MUJURLAH...

MUJURLAH.... aku simpan hadset aku kat dalam seluar tak letak katas meja ke macam kunci kete aku...

MUJURLAH.... betri henpon aku masih hidup (biasanya, time2 kalut nilah betri mati kan)...

MUJURLAH.... zah ada bawak kunci spare kat handbeg dia...

MUJURLAH.... zah ada bawak duit n oyster card....

MUJURLAH.... iman tak meragam masa nak bawak dia naik bus tu...

MUJURLAH.... MUJURLAH.... MUJURLAH... memacam dalam kepala otak aku ni...

kalau tak...

kenelah aku menapak jalan kaki kespital amik zah... sib baik tak jauh sgt (dalam 20 menet jalan kaki)....

kalaulah zah takde kunci spare, masak jugak aku nak pk kene buat apa... huhuhuhu...

pepepun, alhamdulillah... syukur sgt leh masuk umah... kalau tak, jadilah aku pencuri ali baba... nak mintak tolong ngan jiran, segan... aku ni kan anti sosial... kalau terserempak ngan jiran, takat senyum takpun hi tak pun paling baik... buat2 tak nampak...

pasni, kene simpan jugak kunci spare kat sesapa, or sorok kat memana... kat mana pulak nak letak ek???? erm....

tuanpunyablog: kecik bangun dah... sib baik mood baik... lid na lu, pastu am na keh keh keh... (walid guna dulu, pastu ilham guna pulak keh keh keh)

4 comments:

areej said...

brg apa yg besar sgt tu smpi makan separuh dr ruang tamu tu...ruang tamu tu dah la besar. oo brg utk twins ye??

tuanpunyablog said...

areej: katil king size... hat ada kat dalam bilik tu, kurg muat. maklumlah, badan dah macam body builder... hikhikhikhik

Areej said...

laaa utk walid twins ke...igtkn utk twins...hihi

tuanpunyablog said...

hehehehehe.... kalau asik tuk twins jek, jenuh jugak... kit apun kene ada terapi jugak... hilhilhik