Thursday 10 February 2011

Widgets

iklan sekejap

blank... huhuhu....

dok dgr sinar (ada dapat royalti tak sebab selalu pomot dalam blog????), selalu jugak dengar iklan ni... dialognya lebih kurang camni...

pompuan: abg, abg dah beli aircon ke?
lelaki: ........... (tak ingat dialog)
pompuan: ani nak jenama ****... macam kat rumah dato' tu... (sori kalau aku salah dgr, tapi rasanya mmg dia sebut dato'. taktaulah datuk dia kot)
lelaki: (tak ingat dialog)
pompuan: ani tau abang mmg buat pilihan yang tepat...

saja jek nak buat kontrobesi sikit... kalau aku sebagai pendengar, mesti akan kata;

owh, tak mampulah nampaknya kita nak pakai ekon jenama tu...

premise aku ialah:

dato' - dato' mesti orang2 kaya dan mampu beli benda2 yang mahal... dalam iklan tu, dia kata, ekon jenama **** tu ada kat umah dato'. jadinya, aku buat kesimpulan kat sini, jenama **** tu mesti mahal, sebabnya ekon tu ada kat umah dato'-dato' jek... kan????? sebab tu, kita kurg berkemampuan takleh nak pakai jenama tu kan...

cube tukar dialog tu jadi; ani nak jenama yang dulu kita pakai masa dok setinggan dulu... (maknanya, org2 kurg berkemampuan pun mampu beli kan?????)...

pencipta kontrolbesi aku ni... ampunnnnn....

tuanpunyablog: sudah mampu untuk meluahkan pendapat sendiri secara direct... ye keRRRR?????

No comments: