Tuesday 15 March 2011

Widgets

semuanya dia yang buat...

assalamualaikum...

tetiba jek terasa nak menulis... sebabnya... aku dok blajar nak buat model pakai software ni, sampai sekarang tak siap2 lagi... flow paham dah... nak masukkan dalam software tak reti plak... nampaknya, takleh abis jugak dalam tempoh extension ni, bak kata sv aku... erm... takpalah... buat jelah sampai dapat... janji aku dah tau apa aku nak buat... abis cepat ke lambat ke... biaq p lah... huhuhu

nway, rini tetiba aku terbaca status pesbuk salah sorg junior sekolah aku kat samttaj... tergelak aku sampai sekarang bila baca status dia tu... begini statusnya (lebih kuranglah yek, setelah diedit mana2 yang patut)...

'semalam kan aku demam, so aku pun p jugaklah opis sebab ada benda nak kene setel. lepas p opis, barulah aku p kenek kat bawah opis tu. suka p sana sebab staff kat sana semuanya mesra alam. tetiba aritu ada sorg pompuan india yang macam doktor gayanya. aku bajet, mesti ada doktor lain yang ada dalam tu. lepas isi borang, aku pun duduk. bila pintu terbukak, tengok2 pompuan india tu jugak yang panggil masuk dan dia jugak yang buat check up. pastu, bila dah abis check up, dia suh tunggu kat luar. tak lama lepas tu, pompuan india tu jugak yang muncul kat kaunter nak bagi ubat. huh!!! terasa macam citer kelakar seram lak... bila tanya, rupanya, semua staff dia amik coti serentak...'

lawak jugak aku baca ni. tergelak2... ada jugak kenek camni ek... dok kat kenek sorg, dialah kerani, dialah nurse, dialah DR, dialah bagi ubat dan dialah yang bancuh ubat... tapi baik btol bos camni... bagi semua staff cuti serentak...

sebut pasal kenek ni... aku paling tak suka healthcare management kat UK ni... tensen... semuanya akan baik sendiri... semuanya natural, takyah ubat. bayangkan, org demam, selsema dah dekat seminggu sampai sora takde, lembik badan sebab tak lalu makan, boleh dia kata akan baik sendiri... ritu aku ada cerita (ye ker? malas nak semak balik entri2 aku sebelum ni) member aku yang sedang demam bertungkus lumus nak siapkan chapter2nya, demam, sampai melutut merayu kat DR supaya bagi dia antibiotik... sian sungguh... dan aku lupa ada sorg member aku lagi kat UK ni, seminggu demam sampai lunyai dah badan... sanggup balik malaysia semata2 nak dapatkan ubat... sian sungguh...

mujurlah anak2 dan famili aku semuanya dah ada kat malaysia... senang nak p kenek kalau sakit... aku tak nafikan ada baiknya natural2 ni, tapi kalau dah setengah mati dok tahan demam tu, baik dengan natural amendanya.... kan?????

tuanpunyablog: rini umah damansara meriah ngan bebudak. kakak aku (2 hero 2 heroin), zah (1 hero 2 heroin) ngan adik aku (1 setengah hero) dok berkumpul semuanya... erm... miss them sooooo much!!!!

No comments: