Thursday 17 March 2011

Widgets

tetiba ada sambungan cerita bird shit ni...

assalamualaikum wbt...

sambung ceciter aku kat bawah ni... kebetulan lak ada sambungan... dengan tetiba (seram tak???)...

aku pun letaklah status aku kat FB yang berbunyi

'wahai burung sekelian alam, apakah salahku sehingga kau berak diatas kepalaku... huhuhu'

maka bergemalah ketukan2 dinding (wall) dengan kicauan komen2 daripada sahabat2 ku... ada yang kata nak dapat rejeki lah, ada kata musibah lah, ada kata suh bawak tisu lah etc... tapi banyak yang kata akan dapatr rejeki... yelah, kira hadiah daripada kene musibah...

nak dijadikan cerita (nama pun cerita ye dok???), dalam kol 11 lebih aku dikejutkan dengan bunyi sms... titt titt... bila bukak, no macam no henpon... smsnya bertulis begini...

'our records indicate you may be entitled to £3750 for your accident. to claim for free reply with YES to this msg. To opt out text STOP.'

pk jugak aku (takdelah pk sebab taik burung tu jatuh atas kepala aku dapat rejeki terpijak ni), nak reply ke tak... sebabnya, takut scam jek... kene berhati2 jugak sebab dah selalu sangat kene camni... pastu dok pk, kalau dia suh aku bagi no akaun, aku suh jelah dia antar cek... kalau dia refused, maka taulah tu scam... jadinya, aku pun reply 'YES'...

tak lama lepas tu, aku pun dapat kol... bila diangkat, terus org disana cakap...

bla... bla... bla... bla... bla.... (tak paham apa dia cakap, sebab laju beno)...

pastu aku tanya camana dia leh dapat rekod aku n camana tau aku penah eksiden? dia pun terangkan balik.... bla... bla... bla... tak dapat tangkap jugak apa dia cakap... cuma yang aku dapat tangkap, claim yang dia akan buat, free... kita takyah bayo pepe...

dah terangkan memacam... pastu dia tanya aku...

'so, have you experienced any injuries during the accident?'

'no, i don't,' jawab aku sambil senyum...

dia cakap apa tah, terus putuskan talian... chet!!!! hampeh punya org...

moral of the story: nak dapatkan duit bukannya senang cam tu jek... apa daaa...

tuanpunyablog: banyak lak benda nak cerita rini...

No comments: