Wednesday 8 June 2011

Widgets

cerita tentang gambar ini...

assalamualaikum...




semalam dapat MMS dari zah... ni cerita tentang gambar di atas, melalui msg yang dihantar oleh zah...


'gambar ni sebenarnya ilham suruh zah pasangkan plug nasik tu. dia cuma masukkan beras dengan air selambak. masa tu, zah tak perasan pun. tetiba panggil zah suh pasangkan plug nasi. bila zah datang, dia terus cakap kat zah....


'ilham lapar nak makan nasi. tapi nasi dah abis. ilham nak masak nasi... ummi pasangkan plug boleh??'


si ilham ni, kalau time org makan, dia tak makan. waktu makan, waktu sesuka hati dia. dah biasa, bila dah naik atas tuk tdo, turun bwah balik kedapur, nak makan lauk kicap...


jangan salah paham ye... saya sekadar bercerita sahaja, tiada niat lain untuk mengatakan bahawa ilham ni itu lah, ini lah... sekadar berkongsi cerita... kadang2 saya pun tak tau dari mana dia dapat idea macam tu. dalam umur 4 tahun, macam2 unsangkarabel yang dibuatnya. tak penah terpk pun...


bila tengok n baca msg zah, rasa sedih pun apa... tetiba terbayangkan, kalaulah umur saya ngan zah pendek, apalah jadi ngan anak2 saya... harap2 biarlah mereka cepat dapat berdikari... pernah jugak membayangkan perkara ni, tapi tak lama lah... sebab jadi menitik pulak air mata... cepat2 pk benda lain...


jumpa lagi....


tuanpunyablog: jangan pelik... saja jek cuba panggilan diri... dari 'aku' ke 'saya'. tak baik pk kan aku ni buang tebiat tau...

No comments: