Friday 22 July 2011

Widgets

nasib seorang emcee... (apa punya tajuk daaaa)

assalamualaikum warahmatullah...



hai, lama tak menjengah n menulis kat blog sendiri... sampaikan org2 komen kat blog aku pun, aku takdan nak reply... sebuklah kununnya.... erm... 3 minggu dah ada kat malaysia ni, hajat di hati, nak antar draft kat sv sebelum bulan posa ni... berangan jek lebih... la ni, chapter three pun tak abis2 nak betulkan... asyik sangkut jek... huhuhuhu...



rini jemaat... rajin kan aku mai opis (poyossss!!!!!)??? org lain semuanya ngah enak dibuai mimpi... erm... nak wat pe pun kat umah tu... bukannya ada apa2... tenet pun lambat masuknya... kalau balik Ki iL pun macam tak berbaloi... baik aku balik minggu depan... senin posa, kedah coti... so, bolehlah aku amik coti lama sikit ngan pemili... kan????



balik2 ni, tetiba disuruh menjadi MC bagi hari staff pusat pengajian (kalau dulu, fakulti) aku... to be honest, aku bab2 merapu ni gemor... so, tak kisahlah kalau org nak mintak aku jadi emcee... kalau dorg tak offer, aku sendiri aku mengoffer kan diri.... teruk kan aku ni? giler jawatan sungguh.... tu kalau bab2 merapu, tapi kalau kene bab2 yang formal, mati hidup balik (macamlah boleh berlaku kan???), kalau depa offer sibu hengget pun aku tak kan amik...


*gambar masa memula jadi AJKS. kurus kan masa ni??? sampai org kata aku, rangka terbang kalau aku bawak moto... rumet aku lagi dahsyat, dia kata aku 'perut takdak filter'...




sebut pasal MC ni kan, teringat masa memula aku jadi emcee first time masa aku jadi student UUM. masa tu jadi jawatankuasa suaikenal... kebetulan pulak time tu kolej yang aku jaga (EON) kene lantik sorg jadi MC. kengkawan AJKS yang kat kolej aku tu, tengok aku boleh bercakap kat depan, makan depa pun sepakat dan sesikat serta sekomplot suh aku jadi emcee kat dewan besor (dewan MAS). masa tu gemuruh ya amat, nak kene caklap atas pentas bersaksikan 6000 pelajar... walaupun aku biasa bercakap kat depan, tapi benda tu tak formal. kali ni kene pulak yang formal... tawakkal jelah...



masa dok tunggu penceramah tu sampai, aku pun disuruh cakap beberapa pengumuman. elok jek aku bagi salam, terus satu dewan terdengar gelak2 kecil... walaupun gelak kecil,tapi sebab dewan beso n yang gelak tu hampir enam ribu orang, sahihlah jadi gelak beso ye tak? aku pun pelik, dok tengoklah apa yang tak kene ngan aku... baju ok, seluar tak koyak (kalau koyak pun bukan depa nampak, sebab aku berdiri belakang rostrum), baju butang ok... aku assume depa gelakkan aku sebab muka comot kot...



aku abaikan jek gelak dorg tu... teruskan baca beberapa pengumuman. tapi depa tetap gelak... erm... taktaulah kenapa... masa nak menutup majlis pun, masih kedengaran gelak2 kecil...


abis jek aku jadi MC, aku pun tanya ngan member aku, kenapa depa gelakkan aku masa aku jadi emcee tu? memula depa senyum jek... pastu depa pun jawab;



'sebab suara ko macam katun.. sengau'...




sib baiklah aku tak kecik hati sangat... sebab aku tau suara aku mmg nak sedap... lagipun, org kata, alah bisa, tegal biasa... aku kan dah ada pengalaman kene halau keluar masa recording nasyid tuk program NONA... guru yang ngajar muzik tu cakap terang2 kat aku:



'you keluarlah... suara sumbang'...


kalau korang kene cam aku, apa korang lakukan kat cekgu muzik tu????



tuanpunyablog: sebenarnya, niat nak cerita lain, tapi tertulis cerita lain... boleh camtu????

No comments: