Sunday 24 July 2011

Widgets

'suka hati korglah nak letak tajuk apa'

assalamualaikum....

amik masa sikit sebelum meneruskan keje aku yang belambak ni... nilah masalahnya, bila keje takde, taktau nak buat apa... tapi, bila keje banyak pun, taktau nak buat yang mana... udahnya, dok melangut melayari laman2 web yang tak sepatutnya.... huhuhu...

lately, cepat btol ilang ingatan... rasa macam tua beno gamaknya... tengok... berkobar2 nak menulis something kat blog ni... tetapi (skimanya!!!!), secara tiba2, aku dah lupa apa aku nak nulis plak... erm... jap... ngah pikiaq... erm... erm... erm....

oh ya... nak cerita pasal memula lapor diri... org gelemer lah katakan... (silalah muntah yek...) respon2, serta pertanyaan yang aku terima bila depa jumpa aku....

ramai yang tanya;
'eh, balik terus ke ni? phd camana?'
soalan common kan... balik jek, mesti soklan ni org tanya... maka aku pun menjawab dengan sopan... 'blom abis lagi, tengah menulis...'
'abis tu, kenapa balik?'
'balik sebab tak larat nak dok obe c lelama... boring... poastu, bukannya dapat elaun pun... nak bayar sewa umah, sewa bilik, sewa itu... sewa ini.. makan... gaji abis kat pemili... so... baik balik jek...'

ada juga yang menjerit bila nampak aku sampai satu fakulti dengar jeritan dia... sebab apa dia jerit? tah!!! exited kot jumpa ak... (ahaks!!!! perasan kejap)

ada juga yang cakap;
'wah!!!!!! dah kurus banyak... lain pulak muka tu, nampak makin muda..'
apa aku leh buat? takkan nak cakap... 'eh, saya mmg kurus dari dulu, pastu, saya pun mmg awet muda, tak makan usia'...

jangan kata korg, aku pun hampir2 nak muntah, telinga rasa berdarah jek kalau aku cakap camtu... senyum jelah, sambil cakap... 'erm... yelah nampak muda... tak nampak penuh uban kat kepala ni????'

ada jugak yang cakap;
'lor, ingatkan balik ni abis dah... tak abis lagi???'
erm... anggapkan saja depa tak paham camana phd ni...; jawapan aku paling mudah... 'biasalah, lembab sikit bila lama dah tak belajar ni...'

ada jugak yang cakap bila jumpa aku;
'amboi... penuhnya uban.... hang muda lagi, takkan dah beruban kot...'
isk... nak wat camana... dah rambut nak jadi putih... takkan aku nak dye kot... sekurang2nya, aku bersyukur... sebab, takdelah rambut gugur sampai separuh botak... kan?????

so far, tu jelah respon yang aku terima... dok sini dua minggu, hampir semua rakan2 lama aku dah jumpa...

till we meet again yeah!!!!!

tuanpunyablog: sebulan lebih amik masa tuk membetulkan satu bab... apa kes????

No comments: